torsdag den 11. september 2014

Patinering og forberedelse af materiel til FREMO træf

Jeg har været igang med at forberede nogle vogne og lokomotiver til de næste træf, som FREMO afholder. I den forbindelse kan jeg herunder fortælle lidt om forberedelserne på materiellet til disse træf.

I forbindelse med FREMO træf hvor jeg deltager, forbereder træf arrangørerene altid en plan for selve træffet. En del af planen er udvælgelse af materiel til træffet.





Det er vigtigt at materiellet er i god stand, og at det selvfølgelig kan køre upåklageligt på selve træffet. Derudover laver FREMO folk oftest nogle ændringer på materiellet, der gerne skulle gøre køreoplevelsen endnu bedre både visuelt teknisk.



Herunder er jeg igang med at male hjul til både vogne og lokomotiver. Jeg bruger nogle dobbelt isolerede RP-25 hjul.



RP-25 hjul med patinering


En let patinering af MZ 1412 fra MCK. En rigtig flot model. Jeg har givet den en let omgang airbrush med både rust og også lidt sort på toppen.

Senere skal den have lidt ekstra små detaljer malet på, men det skal gøres med pensel.




Ekstra sort malet ved "beskidte dele"

Ingen kommentarer: