onsdag den 31. oktober 2012

Patinering af vogne

Nu har jeg fået lidt luft til at begynde at patinere nogle vogne.

Jeg havde en vogn liggende fra Roco, som lige passede til min station. En litra Kmmks fra DB epoke III. Den har jeg for det første vejet op, så den vejer 90 g. dernæst har jeg forkortet koblingskulissen, så den kortkobler med FREMO's standardkoblinger (Fleishmanns bøjlekobling). Jeg har også svinet vogne grundigt til med pulverfarver. Efterfølgende har jeg malet lidt pletter hist og her i forskellige farver.
Fjedrende har også fået en gang rust. Bøjlekrogene i enderne har fået gul maling.

Håber I kan lide dem...











1 kommentar:

Unknown sagde ...

Hej Jan. Jeg synes det ser mægtig flot og naturtro ud. Man ser tit sådan en godsvogn stå på et sidespor på en provinsstation. Den ser bare ud som om den har ståe der altid. Men burde du ikke skifte DB-logo ud med et DSB-logo? Det er måske et dumt spørgsmål, for jeg har ikke så meget forstand på dette... Måske strander DB-godsvogne tit på det danske jernbanenet? Vh. Bent