Ligeledes har jeg givet D839 en omgang patinering, så den ligner en meget "død sild". Opgaven var at få den til at ligne en midt 1960'er udgave. Præcis der hvor diesel maskinerne havde overtaget og hvor dampen måtte blive 2. sortering til opgaverne på banerne.
Bloggen handler om opbyggelsen af Lystrup Station, taget som udgangspunkt i 1971. Stationen bliver bygget i 1:87 og efter FREMO principppet. Den skal bruges til træf i FREMO regi og første gang bliver i Voerladegård Forsamlingshus i Marts. Følg min side på facebook: https://www.facebook.com/LystrupStation
mandag den 22. april 2013
Patinering af MY 1148 og D839
En svær opgave... at efterligne MY1148 fra 1983, hvor maskinen endnu ikke havde fået sprøjten og var blevet designbemalet, som den blev i 1983. Maskinen skulle ligne udgaven, hvor den ser værst ud. Billedet har jeg set på www.jernbanen.dk taget af Steffen Dresler på Århus H.
Ligeledes har jeg givet D839 en omgang patinering, så den ligner en meget "død sild". Opgaven var at få den til at ligne en midt 1960'er udgave. Præcis der hvor diesel maskinerne havde overtaget og hvor dampen måtte blive 2. sortering til opgaverne på banerne.
Ligeledes har jeg givet D839 en omgang patinering, så den ligner en meget "død sild". Opgaven var at få den til at ligne en midt 1960'er udgave. Præcis der hvor diesel maskinerne havde overtaget og hvor dampen måtte blive 2. sortering til opgaverne på banerne.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar