fredag den 21. januar 2011

Turtledrev

Hejsa.

Så er jeg i fuld sving med at montere skildpaddedrev, eller turtledrev som nogle også kalder dem. Jeg tester dem med det samme så jeg de virker, når jeg montere kontrolpanelet. Jeg synes at skildpaddedrev er virkelig effektive og det er dem vi i FREMO har mest tiltro til. De er meget simpelt opbygget og går næsten aldrig i stykker.



Her kan man se 2 skildpaddedrev monteret. Jeg har trukket ledninger til polariseringen ud fra den gennemgående ledning som er på 1,5 kvadrat. Det blå og røde stik er 4 mm. bananstik, til videreførelse af strømmen til næste modul. 

Køf 254 tester sporene. Det er rigtigt godt at bruge et lokomotiv med lidt dårlige strømoptag. På den måde sikre jeg at der er strøm på skinnen. Den sorte boks til venstre er min testkontrol til sporskifterne. Når jeg er sikker på at drevet er placeret korrekt kan jeg klippe nålen af.

Min datter optager her en lille video af sporskiftet, hvor min DSB køf 254 passere sporskiftet. En rigtig dejlig fornemmelse at se drevet virke efter at modulet har været samlet i over halvt år.

Ingen kommentarer: